Selülit | Cilt Çatlağı Giderme

Selülit Nedir?

Selülit, yağ hücrelerinde oluşan dolaşım bozukluğu nedeniyle bu hücrelerde meyadana gelen sertleşme ve bozulmalar sonucu deride, portakal kabuğundaki pürüzlere benzer bir görünümün ortaya çıktığı bir cilt problemidir.

Selülit Nasıl Meydana Gelir?

Selülitler hormonal bozukluklara, genetik faktörlere, yaşam tarzına, beslenme şekline, bağ dokusu zayıflığına, kan dolaşımı bozukluğuna bağlı olarak oluşabilmektedir. Kadınların %90-%95’inde görülen selülitler 3 farklı derecede ilerlemektedir. 1. derecede selülitli doku anca deri sıkıştırıldığında kendini gösterir. 2. derecede, çok fazla belli olmasa da selülit gözle görülebilmektedir. 3. derecede ise selülitlli dokular net bir şekilde görülür ve ağrılara sebebiyet verebilmektedir. Genellikle vücutta kilo almaya müsait ve yumuşak dokuların olduğu bölgelerde gözlemlenen selülitler için kilo alımı önemli bir faktör oluştırmaktadır.

Selülit Hangi Bölgelerde Oluşur?

Selülit genellikle kalça, üst bacak, kol, basen ve dizlerde oluşmaktadır.

Cildimiz hücrelerden ve bu hücreleri bir arada tutan dokulardan oluşmuştur. Cilt dokusunun arasında bulunan bu dolgu dokular aynı zamanda cildin esnemesine yani gerilip tekrar eski haline gelmesine olanak sağlar. Bu dolgu dokular kollojen ve elastin denilen protein yapıda liflerden oluşmuştur. Kollojen ve elastin cildin içinde karmaşık bir ağsı yapıyla birbirlerine bağlanırlar. Bu sayede cilt hücreleri ve diğer cilt dokuları bir arada durur. Bu lifler cilde belli ölçüde esneklik ve tonus dediğimiz sıkılık sağlar.

Cilt Çatlağı Giderme

Normal bir ciltte %80 kollajen, %4 elastinden oluşan gözenekli bir ağ yapısı mevcuttur. Elastin cildin esnekliğini ve gerginliğini sağlayan bir proteindir.Ciltte balık ağına benzer bir yapı oluşturur. İşte bu elastin lifleri hasar gördüğünde skar (yara izi) görünümlü cilt çatlakları oluşur.

Çatlaklar Neden Oluşur ?

Cilt çatlakları daha çok hormonsal dengelerin önemli değiştiği dönemlerde gözlenmektedir. Örneğin gebelik döneminde östrojen ve progesteron hormonlarının kandaki seviyeleri gebelik öncesine göre çok önemli derecede artar. Yine fazla kilo alımlarında yağ dokusunda fazlaca östrojen hormonu oluşmaktadır. Ergenlik öncesi döneme göre ergenlikte önemli derecede hormon seviyesi artar. Bu ani ve yüksek değişimler ciltteki kollojen ve elastin denen ve cildin sıkılık ve elastikiyetini sağlayan dokuların yapımında ve onarımında aksamalara neden olur.
Kollojen ve elastin yapımındaki bu aksamalar bazı cilt alanlarında önemli kayıplara neden olur. Bu bölgeler özellikle karın, kalça, basen bölgeleridir. Kadınlarda çatlak erkeklerden daha fazla gözlenir. Çok kilolu erkeklerde de aynı sorunlarla karşılaşılabilir. Tüm bunlar hormonsal değişimlerle açıklanmaktadır.