Saç Dökülme Problemleri Bilgilendirme

Saç dökülmesi genellikle genetik kökenli olmakla birlikte çeşitli hastalıklardan dolayı da yaşanabilmektedir. Bunun yanında geçici hastalıklar sinüzit, enfeksiyon, bağırsak paraziti saç dökülmesini tetiklerken B12, magnezyum, çinko ve demir eksikliği de saç dökülmelerine yol açar.

Saç dökülmesi saç sağlığımız için olması gereken bir durumdur. Zayıflayan saçlar kendilerini yenilemek için dökülürler ve saç köklerinden sağlıklı saçlar meydana gelir. Ancak bunun belli bir oranı olması gerekir. Bilimsel olarak dökülen saç teli oranı, toplam saç teli oranının yüzde onluk dilimini geçtiği zaman bu sağlıksız bir dökülme yaşandığı anlamına gelir ve dermatoloğa başvurmakta fayda vardır.

Günlük temizlik ve rutin saç bakımları bir takım dökülmelerin önüne geçebilir. Saç köklerinin hava alması saç tellerinin sağlığı açısından oldukça önemlidir. Bu nedenle kafa derisi belirli aralıklarla yıkanmalı, saçlar yıkanırken yumuşak hareketlerle temizliği yapılmalı ve daima saçların temiz olmasına dikkat edilmelidir. Çoğu şampuanda bulunan, şampuanların köpürmesini sağlayan, çamaşır ve bulaşık deterjanlarının içeriğinde de bulunan maddeler saç derisi sağlığını bozar ve saç tellerine zarar verir. Bu nedenle saç sağlığı için ucuz şampuanlardan kaçınmalı, doğal içerikli sabunlar ve şampuanlar tercih edilmelidir.

Saç Neden Dökülür?

Erkeklerde saç dökülmesi ergenlik sonrası ortaya çıkmaya başlar. Erkek genetiği saç dökülmesine daha müsait olduğu için ilerleyen yaşlarda kellik sorunu meydana gelir. Kadınlarda saç dökülmesi daha nadir olmakla birlikte bireysel gen farklılıklarından kaynaklanır. Stresli yaşam, tiroit hormonunun dengesizliği, doğum kontrol hapı kullanımları, doğum süreci, emzirme süreci, menopoz dönemi kadınlarda saç dökülmelerini tetikler. Saç bakımı adı altında yapılan perma, fön vb. diğer işlemler saç derisinin aşırı ısıya maruz kalmasına ve uzun vadede saç dökülmesine yol açar.

Saç Dökülmesi Nasıl Önlenir?

Uzman yardımı alarak tanı konulmasından sonra, hastalık sonucu bir dökülme mevcutsa buna göre bir tedavi yolu izlenir. Gerekli durumlarda vitamin takviyesi yapılır, protein destekli beslenme yoluna gidilebilir, hormonal bir denge bozukluğu söz konusu ise hastalık tedavi edilir. Doğru tanı ve tedavi saç dökülmelerini normal seviyeye getirebilir.

Saç Dökülmesine Ne İyi Gelir?

Uzman kontrolünde çeşitli ilaçların kullanımı saç dökülmelerine iyi gelir. Bu tür ilaçlar zayıf saç tellerinin güçlenmesini, ince saç tellerinin kalınlaşmasını sağlar. Dökülmeye yüz tutmuş saç tellerinin tedavi olmasını sağlar ve dökülmesini önler. Saç mezoterapisi denilen yöntemle saç derisine vitamin, mineral ve dolaşımı düzenleyici maddeler mikro iğnelerle enjekte edilir. Enjekte işlemi bittikten sonra saç derisine masaj yapılarak enjekte edilen maddelerin saç köklerine dengeli şekilde yayılması sağlanır. Kür şeklinde uygulanabilecek bu tedavi, saç köklerinin güçlenmesine ve saçların gürleşmesine katkıda bulunur. Bu yöntem, hem kadınlara hem de erkeklere uygulanabilir.

Günümüzde kullanılan en yaygın yöntem ise saç ekimidir. Saç ekimi, kafa derisinin arka alt kısmında bulunan, kökleri dökülmeyen saç tellerinin alınıp dökülen yerlere uygulanarak dengeli bir görünüm sağlanmaya çalışılmasıdır. Daha çok erkek tipi saç dökülmelerinde kullanılır. Günümüzde en geçerli saç dökülmesi çözümüdür.

*Bu Sayfa (Saç Dökülme Problemleri Bilgilendirme) Bilgilendirme Amaçlıdır.