Kıl Dönmesi Lazer Epilasyon

Kıl Dönmesi

Hastalık genel olarak vücutta yer alan dermis tabakasında oluşan kıl ve kılların vücut dışına çıkmak için ilerlediği yolları şaşırması sonucu vücut dışına çıkmak yerine deri içinde uzaması ile oluşan bir hastalık türüdür. Bu tür hastalık insan vücudunda kıl olan ve kökünden çekilebilen tüm noktalarda görülme olasılığı bulunmaktadır.

Kıl Dönmesi Kimlerde Görülür?

Kıl dönmesi hastalığı yaş itibari ile genç diyebileceğimiz bir yaş gurubu olan 15 ile 25 yaş grubu arasında kalan ve özellikle vücutlarında daha fazla kıl bulunan erkeklerde genellikle görülmektedir.

Lazer Epilasyon ile Kıl Dönmesi Tedavisi Nedir?

Lazer ile kıl dönmesi tedavisi tam olarak; kıl dönmesi tedavi edildikten sonra bölgede bulunan kılların lazer epilasyon yöntemi ile yok edilmesi işlemdir. Kıl dönmesinin yaşanabileceği bölge genelde kuyruk sokumu olabildiği gibi kıl çıkan yani ter bezlerinin olduğu herhangi bir yer olabilmektedir. Amaç hastalığın oluştuğu bölgede bulunan kılların, hastalığın tekrar nüksetmesi ihtimaline karşı lazer epilasyon ile alınması ve kıl dönmesi rahatsızlığını yaratabilicek alanların kıldan temizlenmesidir. Tedavinin süresi bölgede bulunan kıl miktarına ve yoğunluğuna göre değişmektedir. Kıl dönmesinde; lazer epilasyon uygulamasının temel amacı % 5 ile % 70 arasında değişen tekrarlama ihtimalini olabildiğinde azaltmaya yöneliktir. Ortalama seans süreleri 8-10 olmakta beraber, bu süre bazı hastalarda uzayabilir. Lazer epilasyon kıl dönmesi tedavisi muhakkak doktor kontrolünde yapılmalıdır.