Kök Hücre Tedavisi (CGF) Bilgilendirme

CGF Kök Hücre Tedavisi Nedir?

CGF-CD34 ; Kişinin kendisinden alınan kanın dört farklı devir ve süredeki santrifüj işlemi ile bileşenlerine ayrılmasından sonra trombositleri,lökositleri ve çeşitli büyüme-growth faktörlerini ve sitokinleri içeren katmanın adıdır. Kandaki CD34 adlı kök hücreler ve

Trombositler;

.Kan pıhtılaşmasında

.Dokuların iyileşmesinde ve tamirinde.

.Hücrelerin büyümesinde, çoğalma ve gençleşmesinde

.Hasarlı dokuların onarımında ve doğal iyileşme süreçlerini tetikleyici büyüme faktörlerinde, yani Growth(Büyüme) hormonu salgılamada rol oynar.

Dokularımızda herhangi bir hasar oluştuğunda kanımız, trombositleri bu dokuya toplayarak bir onarım süreci başlatır. CGF uygulamasının amacı ise bu hedef dokuya kan dolaşımı ile taşınabilecek olandan çok daha fazla sayıda trombositi verebilmektir, böylece hasarlı dokunun onarımı da bu kadar hızla ve güçlü bir şekilde başlar ve daha çabuk sonuçlanır, çünkü CGF ile elde edilen trombositlerin yoğunluğu kandakinden 2 ila 5 kat fazladır.

CGF Kök Hücre Tedavisi Bunca Zamandır Niçin Duymadık?

CGF; son yıllarda giderek artan bir şekilde çeşitli hastalıkların tedavisinde kullanılmaya başlanmış, oldukça yeni ve daha doğal bir tedavidir.

Başlangıçta daha çok “Kozmetik” ve “Anti-aging” amaçlı kullanılmış olsa da sonraları özellikle kas ve iskelet sistemi hastalıklarında, yaralanmış bölge iyileşmesinde, yaraların ve yanıkların tedavisinde ve saç dökülmesinde kullanılan, diğer tedavilere kıyasla daha kolay bir yöntemdir.

CGF Kök Hücre Tedavisi Nasıl Yapılır?

PRP yönteminde; kandaki pıhtılaşma hücreleri olan Trombosit(Platelet) hücreleri özel yöntemler ile ayrıştırılıp aktive edildikten(içlerindeki büyüme faktörleri açığa çıkarılır) sonra kullanılmaktaydı. CGF-CD34 tedavi yönteminde ise farklı aktivasyon işlemleri ile çok daha yoğun(konsantre) büyüme faktörü ve hematopoetik(kan oluşturan) kök hücre(CD-34) içeren plazma sıvısı elde edilmektedir.

Elde edilen plazma ;

.Direkt enjeksiyon ile

.Mezoterapi ile

.Mikro iğneleme ile

.Maske içinde

.Yaraların üzerine sürülerek uygulanabilir.

CGF Kök Hücre Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Uygulama hazırlık kısmıyla birlikte toplam 30-45 dakika sürer.

CGF Kök Hücre Tedavi Amaçlı Uygulamaları Nelerdir?

.Fibrobiyalji ve kulunç tedavisinde

.Bulkulma ve darbelerde (Ayak ve el )

.Eklem kireçlenmelerinde (Diz,kalça,omuz,ayak bileği)

.Kıkırdak ve kemiş aşınmasında-kireçlenmesinde (Gonartroz ve Patella tendiniti)

.Eklem bağ yaralanmalarında (Menisküs yaralanma ve yırtıkları )

.Topuk dikeninde

.Bel ve boyun fıtıklarında

.Yara ve yanık tedavilerinde (Diyabetik Ayak,İyileşmeyen yaraların ve yanıkların tedavisinde)

.Kronik bel ve boyun ağrılarında

.Kas iltihabı ve romatizmal hastalıklarda (Fibromiyalji,Myofasial ağrılar ve kulunç ağrısı olarak bildiğimiz kas gerginliklerinde)

.Kas zedelenmelerinde, kas-bağ dokusu yapışıklıklarında

.Cilt yapışıklıklarında, cilt kalınlaşmalarında

Saç dökülmesinin tedavisinde(Saç dökülmelerinin tedavisinde tek başına veya diğer tedavilere yardımcı olarak saçları döküldüğü bölgelere enjekte edilir. Cansız kuru ince yıpranmış saçların tedavilerinde, Kıl kökleri canlı ise yeni saç çıkışını sağlıyor, saç dökülmesini azaltıp saçların kalınlaşması ve güçlenmesine yardım ediyor. Özellikle erkek tipi saç dökülmelerinde oldukça yüz güldürücü bir tedavidir.)

CGF Kök Hücre Tedavisi Estetik Amaçlı Uygulamaları Nelerdir?

.Cilt kırışıklıkları ve sarkmaların tedavisinde(Tüm yüz bölgesinde; alın, göz kenarı, burun kenarı kırışıklıklarında,

.Boyun ve dekolte bölgesinde kırışıklık,sarkma ve lekelerin tedavisinde

.Üst kol,karın,iç bacak,diz bölgeleri kırışıklık, sarkma, çatlaklarında (Tüm vücutta görülen sarkma, çatlak ve izlerin giderilmesinde başarı ile uygulanmaktadır.)

.Yüz gençleştirmek amacıyla(CGF solüsyonuna uygun dozlarda Ozon eklendiğinde hem iyileştirici hücre olan trombositle aktive olur, hem de iyileştirici madde olan Büyüme(Growth) hormon miktarı önemli ölçüde artar. Dokulardaki oksijen seviyesi yükselir.

.Cilt lekelerinde, gebelik lekelerinde, cilt ve akne izlerinin tedavisinde

.Selülit, doğum ve kilo vermekten kaynaklanan çatlakların tedavisinde.

CGF Kök Hücre Tedavisinin Faydaları Nelerdir?

.Ozonlanmış CGF in estetik amaçlı kullanılması; Özellikle yüz gençleştirme ve saç dökülmesinin önlenmesi tedavilerinde ozon tedavisi ile kombine kullanıldığında çok başarılı bir ikili oluşturmaktadır. Ozon tedavisi ile önce doku kanlanması oksijen seviyesi arttırılır. Daha sonra CGF terapi ile dokunun iyileşmesi sağlanır.

.Yüzde lifting etkisi sağlar; Derinin hızla yapılanmasını sağladığından, uygulanan cilt gölgesinde toparlanma yani lifting etkisi oluşturur.

.Yüzde peeling etkisi sağlar; Peeling gibi uygulamalardan sonra, derinin hızla yapılanmasını sağlar. Deride oluşan kırışıkların düzelmesini, çöküntülerin giderilmesini, esneklik ve parlaklığın kazandırılmasını sağlar. İyileşmesi uzun süren yara, çatlak ve derinin zarar gördüğü durumların kontrolünü sağlar.

.Yüzde dolgu etkisi sağlar; Deride oluşan kırışıkların düzelmesi, çöküntülerin giderilmesi, esneklik ve parlaklığın kazandırılmasını sağlar.

CGF Kök Hücre Tedavisi Uygulama Sıklığı ve Dozu ne Olmalıdır?

CGF uygulamasının sıklığı-kaç defa uygulanacağı ve uygulama şekli her kişiye ve aldığımız yanıta göre değişiklik gösterebilir. Pratik uygulamada klasik olarak 3-6 seans CGF uygulaması yeterlidir. Genellikle ilk enjeksiyondan sonra yararları görülür. Uygulamadan birkaç gün sonra ciltte sağlıklı bir parlaklık ortaya çıkar. 15-30 yada 45-90 günde bir yapılacak 3 – 6 uygulamadan sonra yılda 3-4 kez tekrarlanırsa kürlerin etkisi kalıcı bir gençleştirici etkiye eşdeğerdir.

CGF Kök Hücre Tedavisinin Yan Etkileri Nelerdir?

Herhangi bir yan etkisi olmayan CGF tedavisinde; herhangi bir ilaç, ürün vb. farmakolojik ilaç verilmeyip, yalnızca kişinin kendi kanı kullanıldığı için en ufak bir alerji, hastalık bulaşma riski, doku uyuşmazlığı riski de bulunmamaktadır.

CGF  Kök Hücre Tedavisi Hangi Durumlarda Uygulanmaz?

.Kan sayımı(hemogram) tetkiklerinde Trombosit sayısı yetersiz olan yada herhangi bir yerinde kolayca çürük-morarma oluşan kişilerde,

.Aktif enfeksiyon geçirmekte olanlarda,

.Kanama hastalığı olanlar veya aynı gün yüksek miktarda “kan sulandırıcı ilaç” kullananlarda

.Kronik Karaciğer Hastalığı olanlarda (Siroz,hepatit… )

.Uygulama bölgesinde Kanser bulunan kişilerde.

CGF Kök Hücre Tedavisi Uygulamasından Sonra Nelere Dikkat Edilmelidir?

.Uygulama bölgesinin 4-6 saat süre ile yıkanmaması, temizlenmemesi önerilir.

.Uygulama sonrası 12-24 saat makyaj ürünleri kullanılması önerilmemektedir.

.Uygulama sonrası 12-24 saat havuz, denize girilmemesi gereklidir.

.Enjeksiyondan sonra anti-enflamatuar (yani romatizmal- ağrı kesici) ilaçlar CGF ile uyarılan doğal iyileştirme sürecini nötralize edileceğinden kullanılmaz. Ancak CGF uygulaması nedeniyle ağrınız devam ederse Parasetamol türü ağrı kesici kullanabilir yada soğuk-buz kompres uygulaması yapabilirsiniz.

.Yüz ve boyun cildine CGF uygulamasından sonra makyaj yapılmaması, saf ozonlanmış yağ-pomad herhangi bir kozmetik ürün kullanılmaması önerilir.

CGF  Kök Hücre Neden Tercih Edilir?

.Dışardan herhangi bir kimyasal madde yada ilaç uygulanmadığı için

.Kişinin kendi kanından elde edilen doğal bir bileşim olduğu için

.Allerji ve yan etkileri olmadığı için

.Kısa süreli bir uygulama olduğu için

.Etkisi kısa sürede başladığı için

.Etkisi kalıcı ve uzun süreli olduğu için

.Uygulama kolay, pratik ve hastane-ameliyathane şartları gerektirmediği için

*Bu Sayfa (Kök Hücre CGF Bilgilendirme) Bilgilendirme Amaçlıdır.