Ozon Tedavisi Bilgilendirme

Ozon Tedavisi Nedir?

Ozon üç tane oksijen molekülünün bir araya gelmesi ile oluşan, O3 olarak bilinen bir gazdır. Atmosferin bizim yaşadığımız tabakalarında, dolayısıyla soluduğumuz havada oksijen molekülleri iki bileşikli yani O2 formunda bulunur. Soluduğumuz havada bulunmayan ama atmosferin üst tabakalarında kendiliğinden oluşan ozon (O3), jeneratör yardımı ile oksijenden (O2 )’den elde edilmektedir. Ozon kendisine özgü bir kokusu olan, alt atmosfer tabakalarında hızlıca O2 durumuna geri dönen bir gazdır. Ozon iyi bir antioksidandır, iyi bir yüzey dezenfektanıdır. Mantar ve virüsler ozon ile karşılaştığında canlılıklarını kaybetmektedirler. Tıbbi uygulamalarda kullanılan oksijen-ozon karışımı % 3-5 oranında Ozon içerir. Bu karışıma “medikal ozon” adı verilir.

Medikal Ozon Tedavisi İle Doku ve Hücrelerin Oksijeni En İyi Şekilde Kullanması Amaçlanır.

Su, yağ gibi maddelerin ozonlanması mümkündür. Kan da su gibi ozonlanabilir ve alyuvar olarak adlandırılan, görevleri oksijen taşımak olan kırmızı kan hücrelerimiz ozon ile temas ettiklerinde bu hücrelerimizde bir dizi değişiklikler meydana gelir.

Ozon ile karşılaşan;

• Alyuvarlar elastikiyet kazanır ve böylece kanın akışkanlığı artar.
• Alyuvarların oksijen taşıma kapasitesi artar.
• Alyuvarların oksijeni dokulara bırakma yeteneği artar.

*Hücre içi solunumu hızlandırarak hücre fonksiyonları için gerekli enerji olan atpnin üretimini arttırır.

*Cildin detoks yapıcı özelliğini arttırarak vücudumuzdaki kimyasal maddelerin temizlenmesinde yardımcı olur.

Ozon tedavisi; konusunda eğitimli doktor ve hemşire tarafından yapılmalıdır. Ozon uygulamaları klasik tıbbın yanı sıra tamamlayıcı tedavi olarak uygulanmaktadır. Tamamlayıcı tedavi yöntemleri hiçbir zaman tıbbi tedavi yerine geçmezler, ancak bunlara yardımcı olması için uygulanırlar. Hastalıklardan iyileşmede ana tedaviler esas ve belirleyicidir.

Ozon tedavisini birkaç uygulama metodu vardır; bunların hangisinin kaç defa hastaya uygulanacağını hasta ile konuştuktan sonra doktor belirler, bazen kombine tedaviler yapılabilmektedir. Yani aslında ozon tedavisi kişiye özel, doktor tarafından hazırlanan bir protokol ile uygulanır.

Medikal Ozonun Tedavi İçin Uygulandığı Hastalık ve Durumlar Nelerdir?

– Bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi,
– Damar dolaşım bozukluklarının giderilmesi,
– Romatizmal hastalıklar ve fibromiyaljinin kontrolü,
– Bel ve boyun fıtıklarında ağrının azaltılması,
– Diyabet ve diyabete bağlı komplikasyonların özellikle ayak yaralarının tedavisi,
– İnsülin direncinin azaltılması, metabolik sendrom ve yağlı karaciğerin tedavisi,
– Yara ve yanık tedavileri,
– Kolit olarak geniş anlamda ifade edebileceğimiz inflamatuar barsak hastalıklarının tedavisi,
– Kronik yorgunluk sendromu,
– Baş ağrıları, migren,
– Alerjiler
– Akut viral hepatitler ve herpes (uçuk) tedavisi
– Tekrarlayan vajinal mantar
– Kanserde destek tedavi,
– Ciltte yaşlanmanın geciktirilmesi,
– Sağlıklı yaşlanmanın sağlanması için uygulanabilir.

Ozon Tedavisinin Uygulanma Yöntemleri Nelerdir?

1- Damardan alınan kanın ozonlanması ve kişiye verilmesi: Kişiden uygun şartlarda alınan kanın kapalı devre bir sistem içinde ozon gazı ile karşılaştırılması ve kişiye geri verilmesi ozon tedavilerinde Majör tedavi denilen ana tedavi şeklini oluşturur. Majör otohemoterapi, en yaygın kullanılan bu metotla 50-200 ml kan alınarak, dozu belirlenmiş ozonla karıştırıldıktan sonra tekrar kişiye geri verilmesidir. Genellikle haftada 2 veya 3 defa en az 10 seans olacak şekilde protokol belirlenir ve uygulanır. Ana tedavi yöntemidir. Diğer ozon tedavileri ile desteklenebilir.

2- Adeleden ozonlanmış kanın verilmesi (Minör otohemoterapi) Kişiden alınan 2-5 cc kan, belirlenmiş dozda ozonla karıştırılarak kas içine enjekte edilmesidir.

3- Torbalama (Torba ve kupa ile ozon uygulanması): Bölgesel olarak tedavi edilecek alana ozon gazının uygulanması işlemidir. El ve ayaklar özel bir torba içine sokularak nemlendirilir ve cildin ozonu emmesi sağlanır.

4- Vücut boşluklarına ozon gazı verilmesi: Rektal, vajinal ve kulak yoluna püskürtme ile ozon verilmesidir. Makattan ozon gazının verilmesi, ülseratif kolit, Crohn hastalığı gibi iltihabi barsak hastalıkları adı verilen bir hastalık grubunda uygulanmaktadır. Hasta kendi kendine uygular, tek kullanımlık tüp ve torbalar kullanıldığı için hijyeniktir.

5- Eklem içine ozon gazı verilmesi: Ağrılı iltihabi eklem romatizması olan artrit ve tekrarlayan artroz gibi hastalıklarda uzman doktorlar tarafından çok yavaş olarak eklem içine ozon gazı verilir.

*Bu Sayfa (Ozon Tedavisi Bilgilendirme) Bilgilendirme Amaçlıdır.