Saç Dökülmesinde Ozon Tedavisi

Dr. Tuba Kavala Bilgilendiriyor…

Saç, follikül denilen özel bir üretken doku grubu tarafından keratin proteininden oluşturulur. Kişiden kişiye değişmekle beraber 6-12 yıl yaşar ve sonra dökülme zamanı gelir. Saç döküldükten 2-3 ay sonra follikülden yeni bir saç görülmeye başlar. Bir follikül ömrü boyunca ancak 4 kez yeni saç üretebilir ve sonra genellikle ölür ve yok olur. Her saç kılının büyüme ve duraklama devreleri birbirinden bağımsız olduğu için bir kıl büyürken diğer kıl dökülebilir. Saç dökülmesi hem erkeklerde hem de kadınlarda görülebilir. Erkeklerde daha sık olarak görülen saç dökülmesi, 25 yaşına kadar erkeklerin %25`ini, 40 yaşına kadar %40`ını, 50 yaşına kadar %50`sini etkiler.

Ozon tedavisi saç köklerini uyarır ve hücre çoğalmasını sağlar. Ayrıca saç hücrelerini besleyerek saç dökülmesini azaltır. Ozon tedavisi etkisini saçlı deride de gösterir ve kepeklenmeyi önler. Ozon tedavisi ile saçların uzaması hızlanır. Ayrıca fazla sert ve çok fazla elektriklenen saçların yumuşamasına katkıda bulunur.

Saç derisinde saçların azaldığı bölgelere ve tamamen saçsız olan bölgelere uygulanan ozon tedavisi ile kılcal damarlardaki kan akışı dolayısıyla oksijenlenme artar. Bunun sonunda zayıf ve güçsüz kalan saç üreten folliküler uyarılır. Dereceli olarak tamiri başlayan folliküllerden saç üretimi yavaşça başlar.

Ozon tedavisi sayesinde saçkırana (saç dökülmesi) neden olan bakteri ve mantar enfeksiyonları ortadan kalkar. Boya ya da kimyasal maddelerin kullanılması ile yıpranmış saçlar onarılır. Dökülmeler çok büyük ölçüde azalır ve hatta tamamen kaybolur.

Ozon oldukça doğal ve güvenilir bir tedavi yöntemidir ve şartlara uygun ve doğru şekilde yapıldığında neredeyse hiçbir yan etkisi yoktur. Ancak aşırı alkol kullananlarda, aşırı enzim salgılanmasıyla seyreden hipertiroidi hastalığında, aşırı derecede kansızlık ve pıhtılaşma sorunu olanlarda, GL-6-F dehidrogenaz enzim eksikliğinde (Favizm), kronik pankreas iltihaplarında (pankreatit), beyin kanamalarında ve yeni gelişmiş kalp enfarktüsünde dikkatli uygulanır.

*Bu Sayfa (Ozon Tedavisi ) Bilgilendirme Amaçlıdır.